♥ | | casPiE | | ♥

Alla inlägg under oktober 2008

Av VeroniCa - 30 oktober 2008 16:26


Idag var det begravning. inte det roligaste precis. men det är något man också måste göra.

skrev en liten dikt, fast den lästes inte upp i kyrkan.

det var skönt att få det gjort. nu får jag ta nya tag igen. usch, usch. kommer inte bli lätt, men jag måste.


orkar inte skriva mer nu. men jag mår faktiskt inte dåligt. jag mår bra. aa.


seees.


,VeroniCa.

Av VeroniCa - 28 oktober 2008 11:03


Jag orkade inte skriva igår, var helt trött. 8o


måndag: Ja, några minuter över tio så for jag till stan med Cicks och Elela. :) vi gick typ och kollade på skor till elela och sedan på jeans till Cicks. :P riktigt najs.

När vi hade hittat skor till elela och jeans till cicks så ringde jag mamma och frågade om jag kunde få pengar till mat, hon var lite förvirrad och trodde det var skola. höhöh. knasigt. jag fick i alla fall kupponger så vi stack till max å käkade. :D en liten unge satt å glodde på mig typ hela tiden medans cicks å elela beställde mat. 8o

När vi åt bestämde vi att vi måste spela NHL04 på lördag. :P höhö. vi blir fyra som kan spela i taget då. :) vet inte om Nina skulle komma, måste ringa och höra senare idag (tisdag).

Ja, i alla fall så ville den där ungen typ ha mer smältost, elela sa att vi skulle ge hennes smältost till den lilla flickan. Men elela vågade inte göra det och inte cicks heller. jag orkade typ inte, eller jag var mer osäker på om jag skulle våga ge den till henne, men tillslut frågade jag om hon ville ha. vilket hon inte ville. ;D fast hon ville det, för när vi började gå och kastade sakerna så pekade den lilla flickan på mig och allting. x'D

Efter det så tog vi bussen till barnens hus, fast först köpte elela sina skor. (skrev fel där uppe, orkar inte ändra. xD)

När vi hade åkt dit så gick vi till dollarstore först, där hittade jag en slips som jag ska ha på lördag och Cicks hittade ett skärp. :D

Ja, så gick vi på barnens hus också. :p testade masker och frillor och allting. x) skojskoj. vi tog massa kort och dog typ av skratt. jättekul. :D

jag hittade nå clipsgrejs och färgspray till håret, som jag också ska ha på lördag. :D

Vi ville till toy'sRus (stavning?) också. :P åsså gick vi till busshållplatsen, men bussen som gick till storhedern gick inte förbi där, så det var bara att börja gå. xD vi gick från barnens hus dit bort. :'D det var en lång prommenad med massor av förorenade avgaser från bilarna. x) hemskt, men vi klarade det. :'D någon bil tutade typ åt oss också. x))

Jaaa, när vi kom fram gick vi till HM och där köpte jag en skjorta. :'D - till på lördag. sedan stack vi till toy'sRus och ja, det var skojsigt där. vi testade små bilar, åkte i dem och så. x) höhö.

Åsså stack vi till OBS och köpte glass och dricka, fast elela köpte en chockladboll - som vanligt. ;DD sedan satt vi på en bänk och åt och drack och elela testade något spel till Xbox, vilket inte gick så bra eftersom att hon hela tiden frågade vem hon var. x)

Jah, så bestämde vi oss för att åka hem så vi gick ut från OBS. och så ser vi bussen köra förbi! alla börjar kuta mot den och elela skriker "SPRING CHRISTINA!! SPRING!!!" Hahahah, men vi hann faktiskt. :''D helt bra. ;D

Alla tre var typ helt trötta sedan när vi åkte hem. 8o helt sluuutkörda.


När jag kom hem var det bara att äta och ja, sedan om ett tag skulle vi på hockey. :D jag, mamma och pappa satt och pratade i matbordet om olika saker. :3 trevligt. sedan slängde jag ett brev jag skrev på mammas jobb då Emilia låg på sjukhuset och det var som värst. Jag skrev ner allt jag kände just då, tänkte ge den till Emilia sedan.. men det blev ju aldrig så.

Ja, sedan stack Jag, Cicks, Fjompa, Jonte, Jocke, pappa och Kalle på hockeyn. 8DD

Hähäh. Och när vi satt där uppe - jag och Cicks - så klappade jag och några andra massor när Victor Lindgren (min favorithockeyspelare) muckade med någon FBKspelare, och när Victor Lindgren skulle åka och byta så kollade han upp mot oss med värsta flinet på läpparna och vinkade!! <333 JAG DOOOG! x'DDD<33 OMG!! T___T <33

Åsså höll Modig nollan också!!! <33 YEAH!! Jag var helt hyperhyper! 8DDD<33 jag lovar att alla ville slå ner mig. x)) btw, det blev 1 - 0, Bartecko lyckades få in pucken i mål och tur var det. 8'''DDDD<3


När vi kom hem såg jag på hockeykväll och sedan kollade jag när Fjompa spelade windWaker och efter det spelade jag Majora's Mask. :D


Idag har det ju inte gått så länge av dagen och jag vet inte vad jag ska hitta på idag. Jag drömde bara en skum dröm om Emilia. typ att hon kunde smsa mig och allting och att jag gick fram till kistan hon låg i också kollade hon på mig. sjukt. fast jag såg tydligen bara i syne (i drömmen då).

Blääh, jag saknar henne. <////33


nu ska jag väl snart göra lunch. baibai. 8o


,VeroniCa

Av VeroniCa - 26 oktober 2008 14:55

Hejsan. :') muckaintemedmigidagjagärtröttånitardigdå. ^__^


Ja, igår vann Luleå Hockey mot Brynääääääääs! 8O<333 HA-HA!! *skratta som killen i Smipson*

Värsta bäst Omkar var! 8O Och Bartecko! <3 MEN MODIG VAR KING OF THE DAAAAAYYYY!!! :DDDD <333 Jag, Jonte å Pappa klappade händerna och skrek "MATTE MODIG, MATTE MODIG!" x)) hihi. Första tre poängaren på borta plan och första vinsten på bortaplan för säsongen, äntligen kom den. ;DDD<3

Omarks mål in mah <3. Ni skulle ha sett! 8O OCHOCHOCH! en brynässpleare körde in i Modig så hans hjälm flög av, Modig ba reste sig upp och kollade sig omkring tills han fick syn på spelaren som gjort det och sedan ba flög han på honom. xDD hihi, GO, MODIG! 8DDD<33

Åh, jag vill ha fler sådana hockeykvällar. :D<3


I natt sov jag över hos Cicks, jag ångrar det lite smått eftersom att jag inte fick så mycket sömn och fick skitont i huvudet. x__x uschabuscha.

Just när jag hade somnat in så kom hennes föräldrar hem så då vaknade jag. Blev psykad på en lampa när de hade gått upp, de hade glömt att släcka den så jag gjorde det. Sedan lät någon fläkt hela tiden så det tog ett tag innan jag kunde somna in. När jag väl hade gjort det hörde jag Emma (Cicks syrra) börja lipa och gnälla däruppe. x__x jag ba "nooooo.." och sedan när jag somnat in, någon timme, så kom hon ner typ sex på morgonen och stoppade på TV:n på helt hög volym så jag kunde inte sova. Sedan trampade hon på mig hela tiden och skakade om mig, plus att hon la deras hund nästan på mig. x___x

När vi gick upp hade jag skitont i huvudet, inte ens en panodil hjälpte. Jag gick hem och la mig å sov. Fast jag åt först. Mamma och pappa såg att jag var helt trött och allting.

Jag åt lunch någon gång där i mellan, sedan gick jag å la mig till klockan halv tre. 8o

Jag har fortfarande lite ont i huvudet, men inte lika ont som på morgonen. 8o


Idag blir det nog att spela Majora's Mask och Fjompa ska kolla på. :3 Ska bli roligt, om jag nu orkar spela. Hoppas inte jag har huvudvärk då. x__x


Övrigt: Jag har en plan. Men mina planer fungerar aldrig så fuck.


Skriver nog inge mer idag, eller jag vet inte. Vi får se.


see yah.


,VeroniCa

Av VeroniCa - 25 oktober 2008 19:01

Heeeejsaaaan! :DDD


Idag har jag haft superduperkul!! :DDDD:DDD


Jag å Cicks skulle på stan idag för att köpa en tröja till mig som jag kan ha nästa lördag (på min Halloween filmkväll). Jag åkte in till stan 11:08, Cicks var redan inne i stan. Eller nej, hon var på sin pappas jobb och jobbade. :P Men hon skulle komma in till stan när hon blev klar.

När jag kom fram till stan gick jag till Smedjan och kollade på kläder och så. :) gick igenom nästan alla affärer i Smedjan, Cicks fick inte sluta på jobbet förens på jättelänge så. 8o

Efter att ha varit på stan i en timme eller mer så visste jag inte riktigt var jag skulle gå, orkade inte gå till något annat köpcentrum än där jag redan var. men då fick jag syn på Erika så jag sprang fram till henne å skrämde henne, höhö. 8]] Sedan pratade vi och jag frågade om jag kunde gå med henne tills cicks kom till stan. det kunde jag. :)

Vi gick till Strand och Cubus därinne, vi kollade på kläder, kulkul. :D höhö, på småbarnskläder. 8) vi såg en jättesöt klänning. :D

Jag: "ÅH! Kolla vad söööööööt!!"
Erika: "Jaaa!! *Kollar upp och får syn på en klänning* Åh! Kolla! Den med!"
Jag: "JAAA!! ÅÅÅÅH!"
Erika: "Oj! Det var en likadan!"

Mwhahaha. 8)

Sedan om ett tag stack vi upp (Cubus har två våningar typ.) och ja, jag sa åt Erika att hon kunde gå med mig å Cicks på stan. :) Det ville hon också. :D vi bestämde att vi skulle testa lite kläder också. :D så slapp jag göra det själv. x)

Sedan kom Cicks å vi gick till Åhléns. :D Haha, där kollade vi på kalsonger. x'DD och då kom Erikas mamma å brorsa, Joakim, och vi typ asgarvade. x') Sedan gick vi vidare till leksakerna och Erika började blåsa blåsbubblor i affären så jag å Cicks spräckte dem. x'D Haha.

Jag testade även några mössor. höhöhö. x)

Efter det gick vi vidare till någon annan klädaffär å sedan till Shopping. :D Vi gick på HM och där testade vi kläder. :) Jätteskoj.

Vi alla tre skulle byta om i en stor provhytt, men en dum gumma sa att vi inte fick vara tre där så Cicks tog en annan. Dumma tant! ;[[

Jag testade en kattröja. :D och köpte den med, den var så sööööt. <33 jag tog storlek 42. x) Fast ja, jag ville ha en förstor så. :D

Erika testade en jättesööt klänning som passade henne helt bra. :)

Efter det gick vi till en skoaffär för Erika ville testa några skor, så gick vi till Bikbok å en annan klädaffär med. :)

Sedan blev det tiimarie. 8DD mwaha.

På tiimarie fanns massa Halloween grejer som vi testade å Erika ville testa en björndräckt (nalle?) men den var liiite förliten. ;D sedan testade vi alla hattar å så. 8)

Vi bestämde att vi tre ska till stan på måndag också. :) då ska Cicks kolla på jeans och Erika på en tröja vi såg på Chinatown, sedan ska vi till Barnenshus också. :D kolla på Halloween grejer och så. ^___^

Ja, vi gick ju till chinatown också då. :D Erika blev kär i en tröja. :) höhö.


Tillslut var vi tvungna att åka hem, dels för att det var hockey (LULEÅ VANN SIN FÖRSTA BORTAMATCH DENNA SÄSONG!!! <333 JAAAAA!!!!!) och dels för att allting stängde. :o

Ja, men vi gick å köpte lite gott till bussen. x') jag köpte chockladkaka å en dricka, Cicks köpte en dricka å Erika en chokladboll. :D Sedan satt vi å åt det i bussen. Sedan fick jag också höra några japanska låtar som Erika tyckte jättemycket om. :D De var faktiskt bra. 8o Brukar inte lyssna på japanskmusik men de låtarna var faktiskt bra. :)

På bussen snackade vi massor och min dag har varit så jädra kul!! :DDD<33 Luleå vann ju idag också, vilket gjorde allting ännu bättre!! <333


Jag ska sova över hos Cicks idag, vi ska vara barnvakt. :) Det ska bli helt kuligt. :D

MEN JAG VILL INTE SE TÖNTAR PÅ IS! 8OOOOO x''')

Jag skrattade ihjäl mig till fredag hela veckan igår också. x''D


Nu ska jag inte skriva mer. :D bara att jag är hungrig. :D


Övrigt: Erika å Cicks made my day. :)))) <333


Seee yah. 8)


,VeroniCa

Av VeroniCa - 24 oktober 2008 16:51


Tjenare. 8O

Jag vet, jag skrev inte igår. Hann inte. Jag slutade fem och vi skulle till hockeyn kvart över sex. :3 Så jag skriver idag istället.


Torsdag: Minns inte riktigt början av dagen, mer än att jag var skittrött. På morgonen hade vi engelska sedan matte och efter det LPL. Jag var jätte hungriiiiig hela daaagen. 8o Efter LPL:n hade vi hål, så jag, Stina och Anna B drog till Smedjan och fikade. Höhö, en macka. <3

Vi satt där och jag å Stina gjorde ett vackert mästerverk. ;D (se bild nedan)

Sedan hade jag och Anna B bild, jag fixade till min sköldpadda som jag gjorde sist. :P En lerfigur. :DDD lite stolt är jag ju över den. :') mwaha.

Efter bilden hämtade pappa mig och sedan for vi och köpte en sittplatsbiljett.

När vi kom hem åt vi och sedan stack vi till hoooockeyn. :DDD mwaha.

Den här gången hade jag säsongskortet till sittplatsen för en skitgubbe vill alltid kolla om jag har biljett. ;o han kan ta och kasta sig ur hallen. 8o snäll jag är. Sist jag var på hockey, Cicks var med då, så blev jag helt arg på honom. ;o fatta aaargast jag var! 8O

Men den här gången när jag väl hade kort så kollade han det inte? x__x knäppskaft, typ. D:

Luleå losade, BLÄ. 8OOO 16 sekunder från vinst! FUUUUUCK! ;OOOOO T___T

jaja, sedan åkte vi hem och jag gick å la mig om ett tag. :P


Idag: Jag var dötrött på morgonen, var riktigt tvungen att tvinga mig upp. x___x på morgonen hade vi LPL och sedan någon teater som vi skulle se i aulan på Lärkan. 8o Jag och Cess gick dit lite tidigt. Så träffade jag Agnes där, aa. ^__^ kulkul.

Jag såg aldrig teatern för jag hade kuratormöte. 8o snackade med min kurator i en timme och så. Jag ska först träffa kuratorn efter lovet, men det går nog bra. Hemma har jag ju mina föräldrar som jag kan prata med så. :)

Cess och Stina väntade på mig när jag kom ut och vi gick å åt. Så hade vi svenska och sedan datorkunskap. Jag var helt trött. x__x slutade tre och åkte hem med Cicks. :) najs.

Jag ska vara barnvakt med henne imorgon så det är inte säkert jag skriver då heller, men vi får se. :'' P

Nu håller jag på att hungra ihjäl. x__x ska se om vi kan äta snart, eller om vi ska åka och handla, det vill jag. 8O x)


Övrigt: J. T är snällis. :) och Majora's Mask äger. 8)))))) x) <3


Nu måste jag plocka bajsdisken. 8o Seeees. :)


,VeroniCa

Av VeroniCa - 22 oktober 2008 20:52


Jahapp, idag har jag klippt mig då. :) blev mycket nöjd faktiskt. ^__^ Hej, btw. :'D


Jag var seg på morgonen. Vi hade LPL. Orkade inte ens hänga med på den. .__. mwep. Jobbigt för dem som var i min grupp.

Efter det gick jag, Anna B, Stina, Cecilia och Hanna och åt på Exotik. :'3 Det var mycket gott, aa. Fast jag kunde typ inte äta så mycket, vilket de tyckte var förståeligt efter allting som har hänt. 8o

Efter det hade vi LPL igen, fast vi kom försent. x__X men Hanna ville inte stressa med maten och inte vi andra heller så ja. 8o

Btw, jag snubblade när vi gick tillbaka. Gjorde ont i händerna och benen. .__.;; men det gick över om ett tag.

Tillbaka till LPL:n. Vi skulle spela upp ett rollspel som handlade om kommunikation. :P Vi blev indelade i grupper. Jag blev med Prince, Tomas, Elin och Maja N. :) Det var helt kul. Anette (läraren och min mentor) filmade när vi spelade upp rollspelet för henne. Höhö. Det skulle handla om att vi inte kunde reda ut en konflikt. :')

Vi hade en konflikt inom familjen. Jag var mamma, Tomas pappa, Elin ett barn, samma med Prince och Maja. :'D

Det handlade om att Elin ritade en teckning och Prince tyckte den var ful och tog den. Jag, mamman, tog Elins parti och Tomas tog Prince parti. Så blev det värsta tjafs. Så kom Maja och ba "Håll käften!! Jag försöker läsa!!" också började alla skrika i munnen på varandra. x'DD skitskumt, men jättekul. :)

Jag orkade inte med matten. Men min mattelärare sa att vi skulle fixa till om jag hamnar för mycket efter nu när det är som det är. Mycket bra. 8'3


Efter det gick jag till Ida och Jossan på Dagobert, jättetrevligt att prata med dem. :)) och efter det klippte de mig på LOOK. :''D blev helt nöjd. :P

Sedan mötte jag Ida på stan och vinkade till Maja N i min klass. ;D

Efter det kom Cicks å vi spanade efter kläder, men jag hittade inga. .___.;; vi ska åka någon annan dag då Martina kan också. 8o

Sen träffade vi pappa, han ba "Jag tyckte du hade gjort något med håret, du såg så konstig ut." x'DD så snällt. ;D

Jag testade glasögon på Apoteket. 8) töhöhö.


Hemma var jag hos Cicks och vi spelade Brawl och sedan hjälpte jag Emma med något i Mario 64, fast det gick mindre bra. ;D

och nu sitter jag i fotöljen och ska se Grey's. 8o 


På fredag har jag tid hos kuratorn igen. Resten av klassen ska se någon konsert då på Lärkan, men ja. 8o jag missar. Men jag är hellre och pratar ut så jag inte mår för dåligt.

Idag har det varit lite jobbigt med det. men, men, jag måste leva vidare.


Nu ska jag se TV då.


Seees. :)


,VeroniCa

Av VeroniCa - 21 oktober 2008 17:16

Hejsan svejsan. 8o


Usch, i natt drömde jag att cHi misshandlade mig. x__x helt sjukt i huvudet, skulle hon inte ens fundera på att göra i verkligheten. Sedan ringde jag pappa i drömmen och ba "Du måste hämta mig.. jag är skadad och allting." samtidigt slog typ cHi på mig.

Han "Jaaa, men vart ska du sova i natt?"

Jag "Vad spelar det för roll? Kom och hämta mig!!"

Han "Ska du sova i ditt rum eller inte?"

Jag "MEN KOM OCH HÄMTA MIG!!"

Han "Nejnu! Du ska inte bli sådär sur."

Helt sjukt, jag höll ju på att bli misshandlad hallå. 8o puckad dröm. x] Men det var inte cHi, människan såg ut som henne men det var verkligen inte hon. ;o


Idag dååå. På morgonen träffade jag Erika när jag skulle ta bussen in till stan så vi följdes åt enda till Lärkan, trevligt. :)

Sedan hade jag tråkmatte på morgonen och efter det var det lunch. Vi åt på Kungsfågeln som vi alltid gör på tisdagar. :P Sedan hade jag kuratormöte. 8o

Jag lipade faktiskt, har inte gjort det hos kuratorn tidigare. ._. men det var jobbigt. Sedan typ fanns den där boken man skriver i där vid skolsköterskan och så, så jag kollade i den. Någon hade typ skrivit om mig, att jag inte var sur på henne eller någonting, fast att cHi säkert redan visste det. wundra vem det var, sedan att jag var hennes (cHis) allra bästa vän. (om jag nu inte har läst allting helt fel. x__x pinsamt i sådana fall.)

Sedan kollade jag vad jag hade skrivit också, det var inte så stökigt skrivet som jag mindes. 8o

Bilden på henne gjorde så jag började lipa igen, men sedan fick den mig att le. Kändes som att hon var där och allting. <3


Aja, tillbaka till kuratormötet. Vi pratade massor sedan stack jag till stan med Cecilia, innan svenskan. Vi gick bara runt. Jaaa, sedan hade vi svenska och ja, vi ska redovisa på fredag om mänskliga rättigheter i Kina, vilket jag kan massa om. ;) *stolt*

På engelskan såg vi någon film om en kille som dansade balett. 8o han var gay för er som ville veta. ;) han typ pussade sin killkompis å allt. x) eller ja, det var typ inge mer. Hans kompis var sminkad som en tjej sedan när de växte upp. :'3 Aa.

 Efter filmen slutade vi. :) Jag gick med Anna B (en i min klass) till bussen och sedan åkte jag hem, aa. :b


Nu ska jag snart spela Majora's Mask, det är så kuligt. :D Jag är på ett roligt ställe så. :b


Luleå spelar inte idag. ;( Blä. Match först på torsdag. 8o


Jaag måste rita ikväll också. :)


aja. seeees. :DDD


,VeroniCa

Av VeroniCa - 20 oktober 2008 21:32


Förhoppningsvis vet alla redan vad som hänt som läser den här bloggen. Orkar inte skriva det just nu. Vill bara skriva att jag saknar och älskar min bästa vän, Emilia (cHi) trots att det nu blev som det blev. <33


Idag. 8o

 Jag orkar inte skriva om morgonen, den var bara hemsk, mnh.

I alla fall så var jag med Cicks idag. :) jag spelade Majora's Mask och hon tittade på, aa. :P Det var kuligt. ;)

Jag åt bra idag också, två portioner!! :DDD Be proud of me! ;)

Ja, vad mer? Fjompas kompisar (Fjompa kallar jag min syster, lilla syster) hade eller hennes kompis hade skrivit en skitsjuk sak på gatan om Fjompa! ;O Fatta arg jag blev. Orka den där ungen. xo

Annars har det väl varit trevligt idag. :) smsade lite med Cess i min klass också. :b


Ja, jag har inte så mycket att skriva just nu. Mer än att jag råkade ha sönder en djuptallrik idag. x'D Sedan tappade jag ett glas på golvet, men den klarade sig. åsså slog jag till ett glas med en tallrik, men de klarade sig också. x'D


aja, see yah. :P Ska försöka skriva varje dag. ;D


,VeroniCa

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards