♥ | | casPiE | | ♥

Alla inlägg under december 2009

Av VeroniCa - 31 december 2009 12:46

halloj. 

 

Ja, gårdagen var seg men slutet av den var rolig. Jag var med elela och martoina. elela kom först så då spelade vi bordshockey, vilket är super! Dessutom vann Luleå Hockey med 3 - 0 mot Timrå igår! WohooOOOoo!!

Ja, vi spelade bordshockey, om en stund ville även becca och fjompis vara med så det fick de. Mitt lag var bedrövligt, hade två spelare som saknade ett ben, en målvakt som back, en målvakt med avkapad klubba och en spelare med specklubba. Det var kul. Sedan kom martoina och då gick vi alla ut för att plumsa i snön, efter det gick vi in och spelade Mario Kart på ett annorlunda sätt, men jag orkar inte skriva vad vi gjorde. :D

 

Kring tolv gick martoina och elela hem och vi andra åt kvällsfika. Sedan bar det av uppåt och vi kollade på tv, dock var det ingenting bra på tv. Jag och elela DVBade, vilket var najs. Kring tre la jag och becca oss.

 

På morgonen vaknade vi av att mormor väckte oss, hon stressade massa eftersom att de skulle åka till flygplatsen, dock stressade hon i onödan. Min mage älskar verkligen att plåga mig för idag har jag haft så ont att jag nästan inte har kunnat gå, jag har ingen aning om varför. Nu är det dock bättre och det är jag så glad över.

De åkte kring tolv tror jag och vi sa hejdå. Jag kommer sakna mormor, morfar och becca även om det kändes lite skönt att de åkte hem eftersom att det varit så mycket folk här då de också bott här. Men det var kul ändå. :)

 

Ja, ikväll ska vi iväg till pappas jobbarkompis och hans familj för att fira nyår. Om jag ska vara ärlig känns det inte alls roligt, dels för att mitt hår är fult klippt och dels för att jag hade viljat fira i stugan som förra året. Men, men, nu blir det såhär, det är bara att försöka se glad ut. Inte för att det är hemskt heller, låter nästan som det, haha.

 

Nejmen ska snart bege mig iväg till xboxet och försöka spela in en film som går på tv då vi inte är hemma, den börjar fem. Vilket är strax ser jag nu. måste kila.

 

 

ba~~baaaaiii !!

 

 

Gott Nytt År !

      - hoppas 2010 blir bättre -

 

 

 

 

  

Av VeroniCa - 30 december 2009 12:57

'allo.

 

Åh, just nu känns ingenting vidare bra. Jag är trött, irriterad, besviken, saknar hopp osv. Jag saknar någon som inte saknar mig, jag tror jag gillar någon som inte gillar mig. Alltid samma visa och jag börjar tröttna på den, blöh. Ibland skulle det vara skönt att sakna känslor, då skulle man ju inte bry sig om någonting och ingenting skulle kunna bli så svårt som det faktiskt, alltid, blir.

 

Mitt nyår kommer inte heller bli bra, känns det som. Ska ju fira med familjen som vanligt, men vi är bortbjudna, kul.. nej. Jag hade sett fram emot att fira nyår i stugan och det. Men nej, tydligen inte. Dock finns det ingenting jag kan göra åt det, jag behöver inte vara med familjen men jag har ingen lust att vara någon annan stans heller så jag får väl skylla mig själv.

 

Aja, sista dagen mormor, becca och morfar är här en hel dag så jag ska inte vara allt för negativ idag. Ikväll ska jag vara med elela och martoina, mest troligt blir det roligare då så jag blir på bättre humör.

 

ba~~baaaaiii!!

 

 

 

 

  

Av VeroniCa - 28 december 2009 16:03

yo!

 

Ja, det känns inte som om det har gått länge av den här dagen typ. Fast det har inte gjort det, inte så i alla fall. Hehe.

Jag och elela åkte in till stan idag, jag klippte mig ville ha sällskap, hehe. Dock blev jag inte så nöjd så jag skämdes lite då elela fick se hur bajs det blivit, men då jag kom hem fixade jag volym i håret så nu ser jag inte ut som en pannkaka i alla fall!

 

Igår var en superbra dag! elela, martoina och anNina var hit för att vi alla skulle planera inför stugan. Vi bestämde datumet 5/1 - 10 klockan 10:00! Då kan i alla fall alla de tre! Vi kom även på vad vi ska göra, ha med oss och sådant. Det kommer bli super! Hihi. Vi bestämde även vad vi skulle äta och sådant. Det är så skönt att vi har sådana där planeringsdagar för då slipper jag tänka på allt själv. Super äre'!

Då vi var klar stack anNina hem och jag, elela och martoina spelade Mario Kart. Det var mycket, mycket trevligt. :D hihi.

 

Då de gick hem så spelade jag, angelica och becca brawl och jag käkade chips och dipp <3 hihi. Jag sa dock att jag skulle lägga mig i tid, ja, jag var vaken till halv fyra så det var inte i tid. Becca var vaken med mig, ikväll måste jag nog tvinga henne sova tidigare för hon ser helt sliten ut stackaren. :o

Jag och becca spelade Zelda och skrattade massor till att jag skaffade en ko som skulle heta Rebecca Abdulla. Haha. Det var superkul. :D

 

Ikväll blire' hockey <3 och nu ska jag nog vandra ner och gräva fram något gott från kylskåpet eller nå. :D

 

 

ba~~baaaiii !!

 

 

 

 

  

Av VeroniCa - 26 december 2009 22:02

höwhöw!

 

jamen hallå. Min julafton var super, orkar dock inte skriva om den just nu, har skrivit på bdb så det får duga, men den var hur som helst very good!

 

igår var jag med martoina, elela, becca och fjompa. Vi roade oss med DVB, plumsa i snön ute, jaga varandra, gå genom skogen ( Vi går genom skogen, jag går sist. Jag: "HAHA! Bra att jag går sist, om ni trampar fel eller gör er illa kommer jag inte att- AJ! dumma gren! <-- nämen ellerhur. Jag är så klantig...), hoppade mer i snön, läste berättelser, svamlade mer osv! Superkul med andra ord!  

Efter detta blev det DVB på msn, yezbox, som vanligt vare' lite segt men det var inte lika segt som det brukar vara i alla fall! Hehe!  

 

Idag köpte jag och Jonte NHL10 till vårt xbox (vi barn fick xbox i julklapp tillsammans) och jag å angelica köpte Mario Kart till wii <3 Vilket jag och elela ska spela imorgon då angelica har sitt kalas, eller filmkväll här.  

Det blir även planeringskväll inför stugan, minijulafton. :D kul ska det bli! Och vi får se till så de flesta kan komma, alla, men det är inte lätt då alla nästan alltid är upptagna men men! Man kan ju alltid försöka i alla fall! Dock måste försöken inte bara komma ifrån en persons sida, man måste samarbeta och vilja samarbeta för att hitta nå som fungerar. :) hihi.

 

Ja, alltså mer vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag måste ge mig iväg mot toaletten nu. höhö.

Hockey vare' idag också. Luleå mot HVbajsi1.

 

 

ba~~baaaaaiii !!

 

 

 

 

  

 

Av VeroniCa - 23 december 2009 20:18

Hallo.

 

Idag vaknade jag kring tio och gick ner. Kom på att jag ville baka pepparkakor, mest för att äta degen, haha. Jag och angelica satte igång med det direkt och jag gjorde en Sockan pepparkaka (min katt heter Sockan), en yoshi pepparkaka och angelica gjorde en bajskorv, eller det var en snigel. ;) jag mobbade henne bara lite för att den såg ut som en ja.. haha, aww.

Efter det blev det att städa rummet, eller ja, först gjorde jag massor av annat. Typ spelade gitarr, kollade i något block också vidare.

Senare blev det att åka till stan för att handla klistermärken, där såg jag och angelica Chris och Cam Abbott <3 haha, vi ser typ alltid dem på stan. I alla fall så köpte vi klistermärken sedan letade vi reda på mamma och jag åkte hem med pappa då de andra klippte sig.

Ja, då de andra hade kommit hem blev det dags att stoppa upp granen. Pappa tog in den, stoppade upp den, även ljusen i den sedan pyntade jag och angelica den. Hihi, den blev fin, men den ser lite spinkig ut, höhö. Ska lägga in några foton strax. Ja, annars sitter vi bara här och väntar på att plocka upp mormor, morfar och becca från flygplatsen klockan kvart över nio. Vilket inte är så länge kvar ser jag nu.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

detta inlägg hann jag aldrig skriva klart eftersom att vi stressade iväg till flygplatsen för att hämta mormor, morfar och becca. :)

 

 

 

 

  

 

Av VeroniCa - 21 december 2009 11:25

Hallå!

 

Tydligen har jag lov nu, hihi, eftersom att jag inte har någonting imorgon och idag är jag hemma för jag har någon hemsk klåda i ansiktet som kliar och gör hela ansiktet rött och allt. Blööh. Jag hade gärna viljat gå till skolan idag ändå, men eftersom att jag ser ut som en flugsvamp kändes det inte så lockande.   

 

Igår var i alla fall en rolig söndag, vilket känns konstigt att säga eftersom att söndagar inte brukar vara speciellt roliga.

Jag, Nikita och Ida åkte i alla fall buss till Råne för att vi fått en inbjudan av Jonas att komma dit och se en julkonsert som han och hans kompis skulle vara med i, spela och sjunga. Då jag och Ida väntade på Nikita trodde jag inte han skulle hinna innan bussen gick så jag stressade honom lite, haha, mycket. Stackaren, jag ska alltid stressa i onödan. Åh. Haha. Jaja. Vi spelade i alla fall på hans iphone eller ipod eller vad det nu var (är inte så insatt) och det var helt roligt. Först spelade vi något kossa spel sedan med några söta saker som satt i bubblor och nös, jättekul. Fick även lyssna lite på hans musik och där ingick även ryskmusik, det var helt intressant musik och bra. :) Sedan hade han andra bra låtar också, som var på engelska. Bra musik smak.   Då vi var framme gick vi in till kyrkan och där var vi alla tvungna att gå på toa och Nikita skrämde mig! :( Helt rädd jag blev, skrek och de som repade i kören ba glodde på mig, haha. åh. Ja, och sedan då vi skulle gå och sätta oss så var golvet lite högre där man skulle stiga in så jag snubblade och höll på att ramla, två gånger! Åh. Sedan spelade vi tre något annat spel, det där då man har en kula som man ska få igenom en labyrint utan att den åker ner i nå hål, jag var helt bra på det så Nikita och Ida blev less på mig, haha. Var först då jag blev psykad av Nikita som satt och puttade mig som jag förlorade. hm. ;o

Det var btw jättedålig luftkonditionering där inne så vi höll på att dö av syrebrist och för att det var så varmt. Vi gick ut en stund, utom Ida som satt kvar, och tog luft. Vi skrev även i deras gästbok. :) hihi. Efter det var det typ slut, jag dansade lite då vi gick in igen och Ida satt och typ asgarvade. Ja, det var då jag snubblade andra gången över det där höga golvet, typsikt. Aja.

Sedan skulle vi hem så hittade vi en studsboll som vi lekte med. Ida gjorde värsta snygga räddningen med foten, jag å andra sidan fick inte ens tag i studsbollen... haha, fail.

 

Ja, då bussen kom körde den dock över vår stackars studsboll. Då vi åkte hem var alla tre rätt trötta och vilade i alla fall en stund på bussen. Mitt i allt stannade vi, jag vilade då men kände att bussen stod still väldigt länge, sedan såg vi värsta bilkön framför oss och ambulanser och allt. Bilolycka, andra gången i veckan, jag åker buss på samma väg där en bilolycka skett. Vi fick sitta där helt länge och detta gjorde att Niktia missade sin buss, jag och Ida med men tackvare pappa fick vi ändå skjuts hem som tur var. Stackars Nikita fick dock vänta helt länge, fick lite dåligt samvete. :( muuuwh. Vi kom hur som helst fram till Luleå och då vi steg ut bussen sjöng Nikita fint, högt och enligt honom bättre än kören, haha. Ida påstod dock att han lät väldigt arg då han sjöng.

Ja, sedan skildes vi åt vid Åhléns och min och idas skjuts kom.

Då jag kom hem fick jag äntligen mat i magen och sedan gick jag och la mig efter att ha tagit en salva och gått och lagt mig.

 

     

  

Prosit-spelet, Nikita och Ida. :)

 

 

Salvan var inge bra för idag har jag klåda och allt i ansiktet, inte kul.

 

 

 

 

  

Av VeroniCa - 19 december 2009 18:03

~ ~

 

Jag önskar jag kunde göra dig, och alla andra som förtjänar det och har det jobbigt, glad. Jag vet att det är omöjligt och jag vet att jag tyvärr inte kunde det. Men jag har själv varit, och är ibland, i en sits där jag inte trivs, där allt känns hur hemskt som helst. Ibland vill jag bara försvinna, men jag vill inte att du ska ha det jobbigt, ingen av er.

Jag avskyr att världen är grym på olika sätt, mobbning, mord, orättvisor, krig, splittrade relationer osv. Jag önskar allt sådant kunde försvinna, att världen kunde vara smärtfri på så vis. Om jag kunde skulle jag ta allt sådant till mig, låta det plåga mig hellre än miljarder av andra människor. Jag vill förstöra det, jag vill inte att andra ska må dåligt, för då gör jag det också.

Om jag kunde hjälpa er alla som har det jobbigt så skulle jag, om jag kunde ta bort er smärta för jag vet hur orättvist livet kan vara. Jag har varit med om hemska saker själv och det är bara en liten hemsk del av den stora helheten som verkligen kan hända, dock är det svårt att tro.

 

Om någon läser detta som känner igen sig eller bara känner sig nere. Fortsätt kämpa, det är svårt att tro att någon menar det då de bara skriver det och då det sägs för mycket kan det kännas som om orden inte har någon betydelse. Men då ska jag säga en sak. Om man slutar kämpa är det ingen annan än en själv som förlorar, man förlorar mot sitt eget mörker, mot det som tynger ner en. Så ska det inte vara, försök fortsätta, leva och kämpa vidare. För då man minst anar det kommer ett ljus man länge letat i mörkret och det får allt annat mörker att försvinna, då är allt värt det. Och ljuset kommer kanske aldrig? Det gör det, så länge man fortsätter. Varje dag, varje litet steg tar en närmare och varje litet steg påminner en om att man fortfarande lever och fortfarande kämpar.

Ge inte upp, en dag är allt slit, skit och börda värt det. Låter du mörkret ta över kommer du aldrig få veta om du skulle hittat ditt ljus.

 

Jag vet inte varför jag skriver detta, eller jo, jag vet. Jag mår själv inge bra emellanåt, men jag fortsätter. Jag har förlorat många, utsatts för jobbiga saker i skolan osv, men jag fortsätter för jag fortsätter tro på att allt är värt det. Dessutom har jag familj, nära och kära som gör det värt att kämpa.

 

Det finns ett ljus i varje mörkt rum, du måste bara lära dig se det.   

 

 

 

 

    

Av VeroniCa - 19 december 2009 12:00

halloj!

 

I fredags gjorde jag inget speciellt skulle jag tro, mer än att jag fick MVG i psykologin och sådant, men jag har nog redan skrivit om fredagen.

Idag i alla fall (är egentligen måndag idag, men låter ändå inlägget vara på lördag eftersom att det var då detta hände). Jag var med martiona och elela och vi spelade med fjompa New Super Mario Wii, vilket var super!   Sedan bestämde vi oss för att gå ut. Vi gick till skolan och isplanen för att leka ett, två, tre OST! dock ändrade vi reglerna lite så det blev ett, två, GRAN OST! exempelvis, vi bytte ut tre mot andra ord så skulle man se ut som det ordet personen valde. Haha, det var kul. Sedan ändrade vi igen så man skulle låta som det ord man valde ut. Det blev allt från trasig lycktstolpe till elelas mössa. Höhö, jätteskumt.   

Så frågade jag även om de ville sova över, vilket de ville så vi stack till Stigge och Britt för att fråga mamma och pappa om det var okej, vilket det var. Vi drog till elela för att fråga om hon fick, eller hon frågade, eller frågade det var mer en order "Jag sover över hos Veronica." men det gick ju också så, jag borde börja med det. :D Nästa hållplats blev martoina och hon fick även, vi följde med henne in då hon packade sina grejer och sedan gick vi tillbaka till elela för att hämta hennes grejer. Vi fick även se bilder hon hade ritat och alla var helt superfina!  Vilket påminde mig om att jag måste börja rita mer igen, var helt länge sedan så. hihi, helt sugen jag blev på att rita. höhö.

I alla fall var det helt roligt att se hennes fina bilder hon ritat. Efter det kom vi på att vi kunde spela Jeopardy, men sedan kom vi på att vi kunde spela Vem Där fast med DVB-personer, haha. Dock blev det lite svårt så vi hittade på ett eget. Vi skrev massor utav namn och sedan skulle man i olika lag gissa vem personen ritade var. En ritade och de andra två skulle gissa. Den som gissade först, det laget fick poäng, som vanligt var det värsta tävlingen mellan casp och michigan. höhö. och casp förlorade som vanligt. :D erkänn ni inte fattar? huhu, gör ingenting! Kul var det i alla fall och den mystiska boyen döpte sig själv, omedvetet, till Mr. X. 8D haha. Helt coolt. Så nu heter denne Mr. X.   

 

Vi var hur som helst vaken till fyra, fast kring tre började vi prata istället för att fortsätta med pappersleken, höhö. Det var också väldigt trevligt. Ja, vi somnade kring fyra och vaknade elva. Haha, jag såg att martina kollade på mig så lite omedvetet sa jag "Va!?" och sedan igen, haha, stackaren. Jag var nog lite yrvaken. Vi åt frukost och sådant, sedan blev jag stressad för att jag skulle till Råne med Niktia och Ida senare. Eller vi skulle träffa Ida och hennes kompis, men eftersom att hennes sällskap dumpade henne fick hon hänga med oss. :) Onödigt att stressa var det hur som helst! Det var i alla fall min lördag och lite av söndagen.

Min helg var super, tack, martoina, elela, Ida och Nikita för en superbra helg! :D

 

ba~~baaaiii !!

 

 

 

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards