♥ | | casPiE | | ♥

Alla inlägg under november 2009

Av VeroniCa - 30 november 2009 18:09

Hej du glade ta dig en spade och gräv ner dig så jag slipper se dig!

 

Ja, ska jag säga en sak.. att idag ska jag skriva om resten av helgen som jag inte har haft tid med i helgen.

 

Lördag; Jag väcktes klockan nio av mamma, hon sa att vi skulle åka till IKEA och efter att ha vandrat omkring nere (som jag alltid gör, vet inte varför, vaknar väl på det viset) och sedan klädde jag på mig och det! Klockan tio satt vi i bilen påväg till Happaranda och då vi var där var jag och fjompa tvungna att springa på toaletten eftersom att vi höll på att pissa ner oss. Eh. Ja, sedan gick vi in på IKEA med mamma, pappa smet till Intersport. Vi vandrade omkring rätt länge och då mamma stannade på varje avdelning i ca 30 min var så blev vi rätt less. Jag träffade även Nikita som stod och delade ut ballonger. Jag och fjompa fick varsin och med dessa fördrev vi tiden, vi slog ballongerna i huvudet på varandra, kom på lekar med dem, fektades med pinnarna och hade allmänt tråkigt.   

Efter några timmar kom pappa och då gick vi och åt på en resturang som ligger inne i IKEA, det var väldigt god mat. Vi fortsatte sedan att handla och efter att ha blivit för uttråkad så att jag och fjompa börjat bråka begav jag och pappa oss till Team Sportia och intersport. Pappas val av affärer, jag fick välja affär sedan och då blev det Candyworld. Jag har aldrig varit där tidigare och för er som aldrig varit där kan jag säga att om ni går in dit och är godissugna kommer eran törst släckas direkt. Det är så mycket godis att man blir mätt. Jag köpte plopp och snören, hihi.

Ja, sedan var inte min mamma klar ännu så pappa frågade om vi skulle åka över till Finland bara för att kunna säga att vi varit i Finland, hehe. Detta gjorde vi, vi åkte bara över gränsen och tillbaka. Tillslut var de andra klara och efter de besökt godis världen åkte vi hemåt. Vi lyssnade på hockeyn på hemvägen och då vi kom hem såg vi klart resten av matchen. Luleå vann inte mot Brynäs i förlängning. Det blev 4 - 3, Luleå spelade borta.    

I alla fall så kom Cicks, martoina och elela sedan och vi spelade Super Mario Bros Wii med fjompa och det var superkul, efter ett tag blev vi mer eller mindre less så då bestämde vi oss för att spela biljard och detta var superkul! Hehe. Då klockan närmade sig tolv började jag bli lite trött och det märktes nog eftersom att jag kallade min sackosäck för tacosen och då Cicks skulle skjuta släckte jag lampan och sa "Offside" haha, helt knäpp jag var. Vi spelade i alla fall i lag, det var najsnajs. Då klockan blivit eller passerat tolv gick alla hem och jag lyckades vara vaken till två av någon skum anledning, brukar somna tolv på helgerna.

 

Söndag: Vaknade halv elva, kunde inte sova längre trots att jag ville. Hade ju innebandy träning att gå på. Vi hämtade upp Cesso och åkte sedan till bergvikshallen för att träna. Vi var 13 stycken den här gången på träningen, vilket var väldigt kul. Träningen gick väldigt bra och det är jag mycket glad för det var helt kul. Efter träningen åkte jag och pappa direkt till kvantum för att handla snabbt, köpte även en dricka eftersom att jag inte hade med någon vattenflaska på träningen fickta av anna, sedan åkte vi hem. Jag duschade, pluggade lite och sedan kom Cicks. Vi satt och snackade sedan gick vi ut, förbi martoina, hämtade upp henne och drog hem till mig för att spela biljard. Detta var också kul, efter det pluggade jag lite till såg på Vem Kan Slå Filip och Fredrik sedan gick jag och la mig.  

 

Idag då. Jag hade prov på morgonen, vilket inte alls gick bra. :( vi hade bara helgen på oss att plugga så det var onajs och inte bra eftersom att jag har varit så upptagen. Vi hade hål också så då gick vi på stan, tog kort på då vi stod vid tomtarna i stadsparken, flummade, kollade på olika julgrejor, köpte godis, svamlade (Stina svamlade otroligt mycket) och sedan kom David och joinade oss ett tag. :)

Efter detta var det psykologi, redovisningar att lyssna på och sedan franska. Vi fick även veta att inlämningsarbetet ska lämnas in nästa vecka och att vi inte har någon idrott imorgon så jag är ledig. ;) Ska ju jobba hemma, hehe. Efter franskan åkte jag hem, satte mig vid datorn och skulle arbeta men jag började blogga istället. Sedan kollar jag på hockeyn också, skriver fortsättning på inlägget i periodspausen. :b

Juste, jag vaknade kring fyra inatt av att det dunkade sjukt högt från järnvärket, jobbigt. Jag satte mig upp i en chock. xD höhö. Jaja, nu ska jag se matchen. Det står 2 - 1 just nu... usch.. HEJA LULEÅ!! <3

Btw så nördar jag söta mario och zelda smileysar. ;D

 

 

 

ba~~baaaii !!     

 

 

 

 

    

 

Av VeroniCa - 29 november 2009 00:25

Hallojsan.   

 

Jag vet att jag har varit otroligt dålig på att skriva, men helgen har varit full så det är därför. Har helt enkelt inte haft tid att sitta vid datorn. Jag får väl börja med fredagen.

 

Fredag då. Jag och familjen åkte till Waldorf för att käka där och då vi fått ett bord och beställt förrätterna och ätit så ser jag någon som står och berättar att de bokat bord. Min tanke är "Nejmen, är det inte Mats Lavander?" fast jag trodde dock jag såg fel, eller att killen bara var väldigt lik Luleå Hockeyspelaren, men då han och hans polare satte sig i bordet bakom oss såg jag att det var han. Helt coolt! Jag kan ju inte påstå att allting blev mindre coolt senare. Det var nämligen så att då jag kollar åt samma håll igen, där Lavander stod och pratade om bokning av bord, så ser jag Chris och Cam Abbott!! CHRIS ABBOTT!! Min favorit hockeyspelare!! Både i Luleå Hockey och annars, jag höll på att avlida! Mina ögon måste ha blivit stora som klot för mamma satt och asgarvade åt mig. Jag var i alla fall glad resten av kvällen, dock ville jag ha deras autografer och jag sa det där jag satt men ingen i familjen hörde tydligen och jag vågade inte gå och fråga då Chris och Cam satt och åt.

Vi, familjen, hade jättekul och det blev mycket skratt och allting. Då vi skulle åka hem säger pappa dock "Ville du inte ha deras autografer?" jag "Ja, men jag sa ju det, men ja.." också säger han "Men jag kunde ha fixat, du behövde bara säga till!" men jaha! Tack då, haha, jag sa ju åt honom då vi satt och åt, men han hade inte hört. Typiskt. Aja!

Efter detta blev det att kolla på Idol med familjen och Erik var sjukt bäst för er som inte såg det! <3 Efter detta stack jag till Cicks för att se film med henne, Renée och Nicklas. Det var också najs och vi spelade även Wii Resort (tror jag?) och det var kul. Speciellt att kasta frisbee eftersom att jag utklassade alla, hihi!

Fredag var najs!! <3

 

Måste gå nu, magen krampar. Får skriva om lördag någon annan dag.

 

 

ba~~baaaaii !!

 

 

 

 

  

Av VeroniCa - 26 november 2009 17:06

Hallu.  

 

Jag är lite förvirrad idag alltså, höhö. Och ja, jag har hittat den underbara smileyknappen här på bloggen så jag kommer missbruka smileysar, speciellt de Mario smileysar jag laddat upp själv, hehe, så ni får stå ut med det. För tillfället är det Mario smileys eftersom att jag spelar det spelet med syrran så mycket nu.

 

Idag var i alla fall en kort dag eftersom att vi har projektarbete och jag jobbar då hemma, yezbox. Detta innebär att jag får någon sovmorgon nästa vecka, woho! Men jag måste verkligen börja ta tag i rapporten snart eftersom att vi bara har nästa vecka på oss. Jag tycker bara det är så svårt att hitta någonting om det jag har om. uh.

 

Jag jobbade hur som helst lite då jag kom hem och sedan åt jag och gick och vilade. Jag drömde någon helskum dröm och jag yrade i sömnen också. Jag var halvvaken och såg Angelica komma in i mitt rum, men då jag pratade med henne hörde jag knappt vad jag sa så jag trodde jag höll på att bli döv eller någonting, dessutom snurrade allting i rummet. Sedan vaknade jag påriktigt och hörde hur hon ropade 'hallå' för andra gången, men utan att veta ordet av hade jag somnat igen. Då började yrandet igen och den här gången snurrade allt i rummet och i min hjärna hörde jag min röst som skrek "mamma!! pappa!!" men hur mycket jag än skrek kunde jag inte få fram ett ljud påriktigt eller röra läpparna. Kusligt.     

Jag vaknade helt igen och den gången ropade jag på Angelica så kom hon upp och vi började spela New Super Mario Bros, vi klarade till och med ut spelet!  

Dock fick vi en extra värld så vi slipper sörja över att vi klarat ut det så snabbt. :D

 

Idag är det hockey och Cam Abbott är inte med. :( Hur ska detta gå? Om en av tvillingarna saknas brukar det gå uruselt för Luleå och det kan ta sex matcher innan han kommer tillbaka!! Det är hemskt! Får inte hända! ;____;

 

Jaja, nu ska jag nog gå och duscha sedan äta och efter det se hockeyn.

Vi hörs!     

 

 

ba~~baaaaaii !!

 

 

 

 

    

Av VeroniCa - 25 november 2009 22:05

halloj!

 

Ja, de senaste dagarna har inte varit så peppande, men idag märkte jag att dagen skulle komma att bli bättre på nå vis. Första lektionen var engelska och då fick vi veta provresultatet från engelska provet som vi gjorde i måndags. Jag fick 70,5 av 74 p ! hihi! MVG vare' och jag var supernöjd och jätteglad, detta ledde till att jag sjöng på en mario låt hela lunchen och på multimedian lyssnade jag på bästa musiken från min lista på spotify <3 hihi.

 

Då jag kom hem från skolan spelade jag Julen Är Här på min gitarr, plockade upp disken och väntade på att syrran skulle komma hem så vi kunde spela NSMBW, vilket vi gjorde och det var kul men jobbigt eftersom att vi typ dog hela tiden, höhö. Hon sa även att det skulle vara kul om vi spelade fyra stycken och då kom jag på idén att fixa en mario kväll här, smsade direkt elela och sedan martoina. :D så nu ska de komma på lördag, om nu martoina kan hon har inte svarat men hon borde kunna. Sedan ska vi till happarnada på dagen också, får se om jag följer eftersom att det kanske innebär att vi kommer hem sent och då hinner vi inte spela så får se om jag följer med, höhö.

 

På fredag ska jag tydligen till Cicks också för att se film med henne och några av hennes kompisar, vilket också kommer bli trevligt. :D Innan det ska jag äta med familjen på waldorf och det kommer bli super! <3 Min helg kommer nog bli väldigt bra, dock är söndagar tråkiga så den säger jag ingenting om. 8D Fast höjdpunkten med söndagar är att smsa med Jew samtidigt som jag ser på Vem Kan Slå Filip Och Fredrik. ^-^

 

Och imorgon har jag bara en lektion sedan sticker jag hem för att jobba med projektarbetet vi håller på med i skolan. :P Måste leta massor om barnkonventionen i Kina och börja skriva på rapporten, yezbox!

 

Nej, nu ska jag gå och sova. :) hade sovmorgon idag, dock var det inte till någon nytta för jag var lika trött ändå, höhö.

 

 

brasa

Nu får ni se en av mina bilder jag tagit, en mysbild på brasan i stugan. :)

 

 

ba~~baaaaii !!

 

 

 

 

     

Av VeroniCa - 24 november 2009 17:11

Blubb.

 

Nu ska jag skriva av mig för det behöver jag. Ibland verkar folk tro att jag inte har några känslor, eller någon egen åsikt för att de tycker jag är så snäll. Då har de fel, bara för att man är snäll behöver det inte betyda att man inte kan säga ifrån, att man inte håller med ibland. Dock då jag väl säger ifrån eller inte håller med måste vissa svara helt drygt eller upprepa samma sak jag precis sa för att få den bra meningen att passa i rätt mun. Fan vad jag är less alltså. Ja och får personen inte som denne vill ja då tar vi och skiter i allting för denna personens vilja ska alltid gå före alla andras. Usch vad irriterad jag är.

Jag är också less på folk som säger att det är jobbigt med personer som ex. är fyra stycken också planerar de tre en grej men den fjärde blir utanför, dock gör personen som inte gillar detta samma sak mot en annan. Så jäkla dålig stil och jag blir så jädra less, speciellt då den sitter och säger det rätt upp i ansiktet på personen den stött ut.

 

Ibland blir jag bara så less och idag var en sådan dag så idag sket jag i allt. Jag orkade bara inte så på idrotten var jag inte aktiv, så mycket, och då vi skulle gå orkade jag inte vänta så jag begav mig iväg med ingrid som nog var den enda som inte fick de irriterande tankarna att snurra runt i huvudet på mig, i alla fall då - hon har ingenting med tankarna att göra, var nog därför. Sedan träffade jag annina på bussen också och henne kunde jag prata med detta om, utan att skriva i osynligt bläck, så då fick jag väl ut lite av min ilska i guess.

 

Då jag kom fram till dörren kom jag på att jag hade glömt nyckeln inne så jag kunde inte låsa upp dörren, suck. Men en trevlig överraskning var att min katt kom fram till mig och jamade. Jag satte mig mot dörren och mitt i allt hoppar hon upp på axlarna på mig för att hon ska nå upp till handtaget, haha, söt är hon. Hon gosade rätt mycket mot mig innan hon insåg att jag inte kunde öppna dörren och då gick hon bara omkring och nosade på allt som gick att nosa på.

Jag kom in ssenare då jag hämtade nyckeln på syrrans skola och då kom min lillebror hem också, han gick in garagedörren (ja, tydligen var den öppen) och då ställde jag mig vid dörren som leder in till huset så då han kom in såg han en mörk gestalt framför sig. Haha, fatta vad han skrek. Stackaren, han kommer typ vara rädd för livet. Jaja, spela roll, han har legat under min säng en gång och tagit tag i min fot och skrikit, så det här var min hämnd. Hehe.

 

Nu ser jag även att det snart är dags att gå på gitarrkursen, dock är jag inge pepp på det idag. Inge pepp alls och nu är jag bara mer arg, jag vill slå någon ÅH! Åt helvete med världen.

 

 

hejdå.

 

 

 

 

  

Av VeroniCa - 23 november 2009 19:31

Hellu.

 

Och jag vet att det står "where" istället för "were" på min header bild och jag ska ändra det så fort den stora datorn är ledig. Jag är rätt duktig på att göra slarvfel i engelskan och märka det efteråt, dock vet jag ändå hur det ska stå så HA-HA. eller nå. Nej, jag är inte vidare glad just nu heller.

 

Kul att jag skrev värsta långa inlägget så försvann allting för att datorn startades om.

Gårdagen var i alla fall skit, men en liten ljusprick fick allt ljus omkring att hitta kraft och lysa upp resten av min dag. Idag har dock allt ljus släkts och det är svårt att både tro och hoppas på att ljuset ska komma tillbaka. Man orkar som inte hoppas längre, för det blir ändå aldrig som jag vill. Jag försöker, för jag vill verkligen, men ju mer jag försöker desto starkare förlorar jag och tillslut skadar hoppet mig mer än hjälper mig. Jag är less på det, men jag kan inte sluta för vad ska jag annars göra? Om jag slutar är det svårt att fortsätta så jag har inget val. Dock hoppas jag inte längre, jag har lärt mig att undvika hoppet och ta allt som en överraskning, kanske är det så jag borde leva, så det borde vara - även om jag inte vill.

Jag vet att ingen egentligen vet vad jag pratar om för detta har jag aldrig pratat med någon om, aldrig. Så det går tyvärr inte för andra att förstå, vilket jag inte kräver då det gäller detta. Det spelar ingen roll om någon förstår för det gör ingen skillnad, därför pratar jag inte om det med andra.

 

Hur som helst var dagen bra i skolan. Psykologin var väldigt kul för en gångs skull och franskan var inte lika tråkig som den brukar vara. Jag, stina och cecilia spelade Bruno och President med killarna i klassen, några, också vilket var najs. Vi körde utslags och jag vann. (Y) hehe.

Slutade fem, men det gjorde inte så mycket idag, det som är jobbigt är att kliva upp halv sju varje morgon.

 

Ja, imorgon missar jag hockeyn, KUL, inte. Mn, men, det kan inte hjälpas. Kan inte skippa gitarrkursen för det kostar för mycket. Och om någon retar mig att jag inte ska se hockeyn så kan ni slänga er i väggen och pissa ner er och frysa fast. Jag är inte att leka med då jag är irriterad så käft. (inte för att någon har sagt nå, men ändå)

 

Nu ska jag dock göra någonting roligare. Ska spela New Super Mario Bros Wii med angelica och det ska bli najs för det är kul <3

 

 

ba~~baaaaaiii !!

 

 

 

 

  

Av VeroniCa - 22 november 2009 18:14

Mnh.

 

Alltså den här dagen har inte alls varit bra hittills och jag börjar sakta men säkert sjunka ner i mitt svarta hål där jag sitter ihopkurad och omringas av hemska tankar, minnen och allt jobbigt. Musiken får rädda mig för det är den ända som kan, eller något, jag vet inte.

 

Hade träning idag igen, har pluggat, varit på affären och ska väl plugga mer sedan. Måste btw fixa alla dessa underbara låtar till min mobil så jag kan lyssna på dem då jag åker till skolan och sådant, yezbox.

 

Jag orkar seriöst inte skriva nå mer, min dag har varit skit så då har jag ingen anledning att skriva mer, typ. jaja, skriver väl bättre imorgon.

     smsa med mig klockan åtta Jew, som vanligt, ajt?

 

 

jag kämpar då ingen förstår
jag faller då andra går
jag vill ge upp allt
för att vara ensam känns så kallt
då allting fallit isär
var jag den vän som fanns där
och du var den som fanns här för mig
jag kommer aldrig kunna tacka dig
allt du sa, gjorde och höll
ingenting orsakade att jag föll
någon som förstod, lyssnade och gav
varför var du tvungen att ge dig av
då skolan var jobbig, varje dag var ett svart hål
så var du ljuset i detta ändlösa mål
varför är livet nu så svårt och tungt
jag trodde allt sådant här var glömt och lugnt
men någon skapar obehag i mitt liv
både död, obehag och bakåtkliv
hjälp mig orka för jag försöker hålla fast
hjälp mig, plocka bort all tung last
jag fortsätter kämpa då ingen förstår
jag försöker att inte falla då alla går
jag försöker att inte ge upp, nej, hålla fast i allt
men allt detta är svårt för utan dig är mitt hjärta
kallt.

 

 

 

ba~~bai ..

 

 

 

 

  

Av VeroniCa - 22 november 2009 00:38

Hallo.

 

Jag vet att jag inte har skrivit sedan torsdags och det är lite slarvigt av mig, men jag har inte orkat. I fredags köpte jag och syrran New Super Mario Bros så vi nördade det hela kvällen typ, förutom då vi såg idol. Btw så var det ju Reza och ERIK som stod där och en av dem skulle ut. Fatta less! Jag blev sjukt nervös och typ mådde illa efteråt, helt nördigt, haha, men jag gillar erik massor! Han är anledningen till varför jag ser på idol! Dumma svenskafolket! Nog för att han inte åkte ut, men ändå, hehe. Jaja, sedan spelade jag och syrran mer och det är så roligt spel alltså! Alla borde testa det, hoho. Jag är bara rädd att vi snart klarar ut det, det vill vi ju inte. :(

 

Idag var i alla fall jag och martoina på lördagsrock för att se Jonas och Peter spela. De var sjukt bra! Jag blev helt "ååååhh" och allt! :D Peter sjöng superbra och Jonas .. han spelar ju förtusan alla instrument känns det som. D: bra gjort alltså! Begåvat.

Sedan åt jag och M på stan, efter det åkte jag hem för att se hockeyn fast innan det gick jag ut med tarzan (en hund vi är hundvakt till), han är söt och han gillar mig, hihi. :) Dock gillar inte min katt honom.

Luleå vann mot Frölunda med 2 - 1, YEAH!! och jag och jonte satt och kom på massor med målgester till nästan alla spelare i Luleå Hockey, haha, det var superkul. :D Efter det blev det att spela NSMB med syrran igen och sedan bio med cessoyao, stina och pernilla. :) Dock fick jag vänta på dem ett tag så då gjorde jag maria och hennes vänner lite sällskap (värsta våldgästandet, höhö, men det var faktiskt trevligt.) sedan kom mina vänner och vi såg filmen! Den var superbra! Fattar inte varför folk blir besviken på filmen, knasiga är dem! Mmh!

Nyss kom jag hem, nästan, och då gick jag en kort promenad med hunden och nu ska jag strax krypa ner under täcket för att sova. :)

 

  

Bjuder på en mysigt fin bild, hihi. Har haft det temat på mobilen, nu

har jag dock en annan. :)

 

 

 

ba~~baaaaii !!

 

 

 

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards