♥ | | casPiE | | ♥

Alla inlägg under mars 2009

</3

Av VeroniCa - 26 mars 2009 20:22

 


Du var så viktig, varför finns du inte kvar? Det går inte en dag utan att jag tänker på dig. Livet är sjukt orättvisst att jag bara vill skrika. Nu får jag en klump i halsen också. Jag saknar dig så sjukt mycket och jag kan intetänka på alla våra lyckliga minnen vi delar tillsam-mans, för det gör fortfarande för ont. Jag skulle göra vad som helst för att få dig tillbaka. Bilderna på dig är så levande, känns så glada, mendet ger inte mig dig tillbaka. Jag får leva vidare utandig. Ändå sa du att du aldrig skulle lämna mig. Snart har det gått ett halvår innan du försvann, ändåkänns det som om det var igår jag började leva på nytt. Ett liv där inte du finns med mer än i hjärta och minne. Vissa saker vet jag inte hur jag ska klara även fast jagvet att jag kommer göra det. Det är bara så svårt attdu inte finns här längre. Jag har ingen att prata medpå det sätt jag gjorde med dig. Du var ju min bästa vänoch nu har jag ingen. Jag har nära vänner och det räcker. Jag lovade dig att du alltid skulle vara min bästaste vän ochdet kommer jag alltid att stå fast vid, tro mig. Jag vill inte hanågon annan bästaste vän, jag behöver inte det. För jag hadeen av de finaste vänner någon någonsin kan få och det är jag gladför. Gladast för. Samtidigt känns det fortfarande inte verkligt att du är borta. Det känns som om du bara var en dröm, en lycklig menäven sorgsen dröm. En dröm som jag vaknade ur då du försvann. Endröm jag hade kunnat stanna i hur länge som helst, men som att detvar någon som ville väcka mig. Var det jag som försvann? Nej. Det kännsknäppt och jag har så många tankar som snurrar i huvudet hela tiden ochsamtidigt blir jag bara tröttare och tröttare för varje dag som går. Tänk om jag håller på att bli riktigt sjuk? Det vill jag inte. Och vissa personer är så jobbiga mot mig, jag förstår inte vad de har i huvudet. Vissa blir arga för ingenting och vissa är bara idioter. Jag vet inte om du ens ser det jag skriver eller hör mina tankar, men om jag skriver av mig känns det som att du gör det. Jag saknar dig i alla fall och det här inlägget tillägnade jag dig, E. För du var en av de viktigaste personerna i mitt liv och jag kommer inte ångra en sekund som vi tillbringade tillsammans, varesig det var jobbiga eller lyckliga stunder.

Saknar dig, min vän. <3

Av VeroniCa - 25 mars 2009 19:25

O'hoj!


Nu ska vi och handla, aa. :D hehe. Åh, jag hinner inte skriva något, vi ska dra direkt. Kort inlägg, haha, kortaste hittills. x'3


baibai, FREAKs!!


P.S Jag har sovmorgon imorgon, YEAH!!! 4 DAGAR TILL FUKKING HEMAVAN!! D.S


, VeroniCa

Av VeroniCa - 24 mars 2009 16:27

O'hoj!


Länge sedan jag skrev, wojwoj. D: ingcke bra. x_x Jag har helt enkelt inte orkat skriva, nepp så det får ni stå ut med, tyvärr.


Idag var en skum dag, tror jag. Jag mådde illa på morgonen, tänkte inte gå till skolan men gick ändå och jag klarade mig igenom hela dagen utan att spy, framsteg! mmh!

På idrotten gick jag, Cess och en i vår idrottsgrupp som heter Linnéa, över isen. Vi gick under bergnäsbron och när vi var precis under den såg vi värsta stora isfläcken, vi ba "åhnej, vad halt, aja!" så började vi gå över. Vi gjorde dessutom misstaget att kolla ner mot isen (jag: "Shiit, vad mörk isen är här..") och då upptcäkte vi att man såg rätt ner i det djupa vattnet. Det var som att kolla ner för en avgrund och känna att man står i centrum av den. Jag och Linnéa fick panik och började springa, Cess däremot ville inte riskera att halka och ramla så hon gick på som vanligt. Jag tappade balanssinnet helt för en sekund, kände hur hela huvudet snurrade och kroppen blev alldeles matt samtidigt som hjärtat rusade som någon jekkla dåre i bröstet på mig. Hemskt var det, har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Usch, vad obehagligt det var. D:

Sedan stack vi in till stan, Linnéa tog bussen hem och jag å Cess gick på parfym-jakt. Eller ja, vi sniffade parfym, nejmen, haha.


Imorgon ska jag och Stina hålla i en lek på IOS-lektionen, det ska bli kul, men jag har en tendens att bli nervös inför sådant skit, men jag hoppas jag får slippa det, aa.

Idag är det tisdag och mycket att se på tv, vilket jag ser fram emot, aa.


Sedan har jag blivit klar med en låt jag skrivit, i alla fall på svenska, ska fixa den på engelska också. :) heh.


baibai, FREAKs!!


, VeroniCa

Av VeroniCa - 17 mars 2009 18:10

O'hoj.


Just nu är jag lite småtrött. Jag har ont i halsen, men inte lika mycket som igår. Idag ska jag träna inför redovisningen imorgon på NK:n, får hoppas det går bra, men det ska väl inte vara några problem sålänge jag har kvar min röst. :) Jag ska också se tv ikväll, aa, två program som jag ska checka på.

      Jag orkar inte skriva någonting om skolan, den var bra och så kan jag bara nöja mig med. Om man räknar bort min seghet och halsontet.


Öh, vad ska jag skriva? x_x att jag snart ska till Hemavan? hehu. Vecka 14 blir det, aa. Eller vi åker på söndag vecka 13. :'3 oj, shiiiiieeet, det är ju snart! Går bara den här veckan och nästa i skolan, sedan drar jag med släkt och familj! :D vad kuuuuul. ^www^


Nu ska jag, jag vet inte, orkar inte träna ännu, på NK:n, gör det sedan. Baibai, FREAKs!!




, VeroniCa

Av VeroniCa - 15 mars 2009 19:42

att fredagen var najs!

O'hoj förresten. :)


I fredags så såg jag en skräckfilm medan jag väntade på att Andreas skulle komma. Det var inte så najs att vara ensam hemma och sitta och kolla på skräckisen, ändå utsatte jag mig för det och inbillade mig att det stod någon bredvid mig. Det blev att äta pizza till middag och efter det så gick jag upp till min brors rum för att vara social med hans vän, Jocke, där han satt och spelade NHL04 på datorn. Sedan kom även min lillasyrra och hennes kompis, Janne. De skulle spela Jontes tv-spel. Jonte kom upp om ett tag och då var vi ett helt gäng därinne. Jag hämtade gitarren och tillsammans med Jocke bildade jag värsta hejarklacken åt Jonte som spelade för Linköping. Jag spelade på gitarren och sjöng, vi var rätt tokiga allihopa. För att inte nämna att Angelica och Janne tog fuskkoder till deras spel och gjorde så människorna de var flög raka som pinnar uppe i luften. Knasig stämning var det. Sedan kom Andreas och då blev det lugnare, tur det, annars hade nog min familj framstått som galna stolpskott, nejmen, haha.

Vi två såg i alla fall på Så Ska Det Låta och det var riktigt underhållande. Någon låt sjöng vi till och med med till. Sedan såg vi Let's Dance och Hjälp. höhö, Hjälp är jätteskumt för er som inte visste det. Mario spelade vi även och det var kul, aa. Tiden bara sprang iväg och tillslut skulle han hem, ble. :(


I går var jag och kollade på tapeter med mamma. På morgonen vaknade jag av att min mobil ringde tjugo i åtta. Jag, som oftast inte är på så bra humör på mornarna, tog upp mobilen och blängde irriterat på numret samtidigt som tankarna flög omkring som vilda duvor i min hjärna. Tänkte att det var någon som trodde att det var skola som ringde mig, den enda som skulle tro det är skola på en lördag är väl jag. Jag sket i alla fall i numret och somnade om. Vilket var väldigt tur eftersom att det numret tydligen var ett nummer som tömmer mobilen på pengar om man svarar, leskigt. Min far sa det, aa. Inte för att jag har så mycket pengar att förlora på mobilen 1, 61 kr men jag fick i alla fall behålla de så jag är nöjd!

Senare var jag med Martina och Cicks, vi snacka lite och såg Melodifestivalen. När H.E.A.T fick 12p så skrek jag lika högt som när Luleå Hockey gör mål, hehe. Men de vann inte, för min mardröm number 1, 01 vann. Den där tanten som sjunger opera. Jag gissade på att hon var 70 år, eller i alla fall 69. Tydligen var hon 36. wtf? och jag var helt chockad över att hon vann, svenskafolket har blivit tondöva när det gäller musik. Nu vill jag bara meddela till alla sjungande sniglar och plankton att er tid är inne, grattis, ställ upp i Melodifestivalen och ni kommer garanterat att vinna! Go, sniglar och plankton! Ja, jag var och är riktigt besviken.


Idag fyller Andreas år och det har jag skrivit lite överallt nu känns det som, hehe, så grattis till honom, igen. Och en annan som fyller år, fast om några dagar, är Bea så jag grattar henne nu också fast i förskott, japp!

Jag fick en ny jacka idag som jag håller hårt fast vid, riktigt snygg var den!


Nu ska jag gå, börjar bli lite yr av allt skrivande.


Hade bra-a, Chabada-a!

baibai, FREAKs.


, VeroniCa

Av VeroniCa - 13 mars 2009 17:07

O'hoj!


Luleå Hockey förlorade igår och det innebär att slutspelet är över för oss. Inte kul. Spelet var sjukt bra igår, men vi hade verkligen inget flyt när det gällde att göra mål. Gusten var väldigt bra i kassen och det var sådan otur att han släppte in ett mål, det enda målet, det målet som avgjorde matchen. Men jag är inte missnöjd, nepp! Med tanke på att Luleå var nära på att behöva kvala förra säsongen så är det här ett gigantiskt steg framåt. Så jag tycker de ska vara nöjda med sin insats ändå! Även fast man inte kan undvika att bli ledsen och besviken.

Det var lite deprimerande att läsa tidningen imorse, inte för att jag tänkte så mycket på förlusten igår, jag var så nöjd med det de har presterat ändå, men i alla fall så stod det att spelarna hade röda, tårfyllda ögon i omklädningsrummet efter matchen. Det gjorde helt ont i hjärtat att läsa det, jag ville bara trösta dem. Säga åt domaren att matchen borde spelas om för att de förra domarna gjorde världens miss, världens klantigaste miss som man kan göra när man är domare. De kan inte ens reglerna, så sjukt. Men samtidigt finns det inget man kan göra i efterhand, men ja.

I alla fall så borde alla i Luleå Hockey få veta att i alla fall jag är nöjd med deras insats, man ska se på helheten inte bara kvartsfinalen! De har kämpat som riktiga stålmän och allt! Var nöjda! Vi tar dem nästa säsong!

Luleå Hockey i mitt hjärta ! ~~ <3



I övrigt hoppas jag Bartecko får nytt kontrakt, han hade världens svacka här på slutet, men vi alla vet vad han gjorde när han kom in i COOP Arena första gången den här säsongen och han kan göra det igen!

Viktor Lindgren och Robin Olsson borde förövrigt få mer speltid för de två är också väldigt bra och jag är väldigt putt över att de inte fick spela någonting igår och knappt i de andra mactherna heller i kvartsfinalen.



, VeroniCa

Av VeroniCa - 12 mars 2009 17:28

O'hoj.


Rolig dag på skolan, jobbig tid på BUP, tydligen. Det sög ur allting ur mig, jag vet inte hur, men nu är jag helt ihålig. Jag känner mig som en zombie, jag ser säkert ut som en zombie. Det var som om hjärnan la av, fick kortslutning eller någonting. Konstigt är det, även om det bara känns som om ingenting har en mening längre. Det är helt stört. Känslan går inte att beskriva, fast samtidigt är det skönt för jag slipper vara arg.


Nu ska jag skriva att Luleå kan åka ut idag, men jag är inte arg. Sjukt är det, jag har inte gett upp eller någonting men ja. vad sjutton är felet med mig? Jag måste göra någonting innan jag drunknar i ingenting. Vädret är sämst, tror att det påverkar mig också, saknar solen, energin. blä. nu ska jag gå. Det känns bara knäppt att skriva om det här.


baibai, freaks.



, veronica

Av VeroniCa - 11 mars 2009 15:39

O'hoj! :D


Idag är jag glad igen så varken Luleåfans eller någon annan behöver frukta mig mer, höhö, nejmen. :P

Vi ska till Cypern! Najs! Till Aiya Napa! :P Jag glömmer alltid namnet så ibland råkar jag skriva "Aiya Pana". x'3 hehu. helt fel. aja.


Idag åt jag apelsin på skolan, förstår inte riktigt varför jag utsätter mig för den tortyren, men jag var ju hungrig så jag var tvungen. hm. och ja, seriöst, jag lyckas med det omöjliga! Jag åt apelsin på skolan idag och jag fruktade som vanligt att skala den [haha! "fruktade"!] eftersom att jag alltid lyckas ta hål på skalet och enda in i fruktköttet. Min apelsin såg ut som en innebandyboll med alla dess hål, men jag gav icke upp! Jag delade den på mitten och kände hur saften rann ner för min arm, mysigt     not, MEN jag gav inte upp. Jag åt den och kände hur mina tänder bet i något hårt, en kärna, nej, två, tre, fyra!? ja. Jag slängde dem och fortsatte äta, men då, när jag skulle ta och sära på två klyftor så sprutade det saft i mitt ansikte. jättemysigt. MEN jag gav mig inte och åt upp klyftorna och särade på två klyftor till då saften sprutas upp i mitt vänstra öga. Då gav jag upp och slängde eländet i papperskorgen. 
Att det ska vara så svårt att äta frukt när man heter Veronica Kähler. D: frukten är liksom helt emot en så ja. Apelsiner utsätter jag mig inte för om jag verkligen inte är hungrig. xD jag tar banan eller äpple nästa gång, aa.

Jag ska spela gitarr om ett tag har jag bestämt, ska fortsätta på låten jag kommit på, sedan måste jag fixa en låttext till den också. :) Jag tänkte gå ut senare idag och kolla om Martina ville följa, men jag vet inte om jag hinner. D: Det är hockey och sedan Grey's, med närmare eftertanke så hinner jag nog inte. Nepp, blir för sent. x( sedan vill jag ju läsa Harr Potter också. 8''3 töhö.

och folk borde smsa mig oftare! på tal om ingenting. :'D Jag får inte mycket sms, eller ja, från typ två personer (bäst ni är, taha) och ja, det är kul att få mycket. Eller inte för mycket, som haha, nej, men inte för mycket, men ja. äh! :'D

nu ska jag gå. :'3

baibai, FREAKS!!

hade bra-a, chabada-a! ~~

, VeroniCa

Ovido - Quiz & Flashcards