♥ | | casPiE | | ♥

Alla inlägg under februari 2009

Hm.

Av VeroniCa - 28 februari 2009 21:31

O'Hoj!


Alltso melodifestivalen var icke bra idag. En operagumma gick vidare. :( Jag blir typ jätterädd för låten. usch. Vill springa och gömma mig, wojwoj.


En sak kom jag och tänka på. Det är inte många av mina vänner som tar kontakt med mig för att prata eller hitta på saker, det är jag som gör det, alltid. Det är jättekonstigt. Men det kanske inte betyder någonting speciellt, jag vet inte, men det känns konstigt. Skulle vara glad om någon tog kontakt någon gång också, men men. Inte för att jag tänker sluta ta kontakt med dem, jag vill ju inte förlora någon vän, men ja. :)


Imorgon vet jag inte vad jag ska göra! Nepp! hihi, typ. :'D


Nu orkar jag inte skriva mer. x'3 Bara att jag drömmer jobbigtbra drömmar hela tiden. :( :) hm.


baibai, FREAKs !!


, VeroniCa

Av VeroniCa - 27 februari 2009 14:38

Halloj.


Jag slutade typ kring halv elva idag? Tror jag det var i alla fall. Jag, Anna och Love S jobbade på kulturenshus med vårat projektarbete. Sedan ringde Anna Cess och sa åt henne och Stina att komma för vi skulle käka på Dagobert. Vilket vi gjorde och ja, jag stinker curry nu. Börjar bli lite less på den där lukten, går inte ens att tvätta bort även om man tvättar händerna typ fem gånger. Hmn. ;o

Sedan gick vi på stan ett tag, jag var inte så vaken, mest i koma. Helt borta, tidigare var jag helt sprallig och glad, men jag tror det var sådär motsattbeteende typ. men nu är det ju bra så. :) Sedan åkte jag buss hem med Stina, hon skulle till stallet igen. Båda vi höll på att hamna i sömnkoma på bussen. Vackert väder är det ute också. <3


Alltso jag fattar inte. Småungar är så komplicerade, eller ja, mest tjejer. Min syrra kom hit med en kompis och hennes kompis ringde till en av deras kompisar för att fråga om Angelica kunde vara med dem. Det kunde hon inte, tydligen för att den där andra tjejen sagt nej till så många andra. Jag blev så arg att jag sa till Angelicas kompis som var här "Sådär gör man inte. Skärpning." Jag vet själv hur det är. Jag fick inte vara med några av mina kompisar ibland för att "jag får inte ha för många i mitt rum" - så himla töntigt och taskigt. Fast ja, jag nitade ju till den personen, höhö, i magen, men ja, ändå. <-- då var jag riktigt arg. Slåss vanligtvis inte. Okej, jag var jätteliten, men ja.

Arg blir jag bara och irriterad, det är ju ren utfrysning. Dumma ungar.


Jaja, nu ska jag typ fortsätta vara lite sömnkomig och se om jag hittar på någonting senare, höhö. :'D


baibai, FREAKs !!


, VeroniCa

Av VeroniCa - 26 februari 2009 21:14

Halloj!! :D


Idag var en happy dag!! Jag fick VG på mitt matte-prov!! Trodde never ever att jag skulle få det! taha! sedan hamnade jag i samma grupp som Anna på en projekt-sak vi ska ha efter sportlovet! NAJSIGAST!

Jag och Anna åkte även uttern idag! Det var roligt! Hon fick jättebra fart och glid, medans jag stannade i halva banan för att mina brallor inte var så glidiga, haha. xD men ja. :'D najs.


Imorgon ska jag och anna käka lunch på stan någonstans. :) najs. Vi ska jobba på kulturenshus på IOS:en, har projektarbete då och ja. :D vi och Love S då. Han är också i våran grupp. :]


Luleå förlorade nyss mot SAIK. :[[ inte kul i jul.

Och jag känner att jag redan börjar hamna i koma, usch, vad trött jag är. Inte för att det skulle göra någonting om jag gick och la mig nu för jag ska upp tidigt imorgon, men ja. höhö.


orkar inte skriva mer, blöpp. men hare' bra. :D min dag var väldigt kanon bra!! :)))


baibai, FREAKs!


, VeroniCa

Av VeroniCa - 25 februari 2009 18:57

Halloj! :D


idag började vi klockan nio, eller ja, jag och cess, david i alla fall. Vi skulle nämligen promenera isvägen. Från norra hamn mot mjölkudden sedan bergnäset och sedan ut till den där ön som jag inte kan uttala namnet på. x'3 det var riktigt jobbigt må jag säga. höll på att snubbla flera miljarder gånger, men klarade mig ifrån att ramla. När promenaden var över så stack vi till Dagobert och käkade mackor. Gott var det verkligen, nackdelen är väl att jag efter att ha tvättat händerna mer än tre gånger så luktar de fortfarande curry, helt cepe. Ja, vi var i alla fall klara vid kvart i elva, najs. så då stack vi och åt.

efter det tog jag bussen, som inte var full och det tackar jag gudarna för, hem och stack till syrrans skola för att hämta nyckeln hem, eftersom att jag hade min hemmanyckel i andra jackan. <-- hade en annan jacka idag, om ni ville veta.

Efter att ha kommit hem så hälsade min katt mig välkommen hem genom att direkt börja tigga mat. Sedan kom hon upp i mitt knä och jag satte på tv:n.  Höhö, efter det åt jag min muffin. Jag har lust att baka någon dag, hm.


Imorgon får vi veta matte-provsresultatet och jag gissar att jag får G. Jag är verkligen inte ett snille i matte, trots att jag pluggade igenom kapitel efter kapitel och hemuppgifterna. blöh. aja, man kan inte vara bäst på allt juuuuu.

Imorgon är det även en kort dag, två lektioner endast och jag slutar kring ett. Jag och syrran kanske skulle baka när jag kommer hem, men jag vet inte riktigt, maybe.

Snart är det sportlov också, riktigt najs, då får jag sova länge och jag lär ju vända på dygnet, om det är möjligt för mig ens. Min hjärna ligger i koma kring tio. Igår gick jag och la mig tjugo över nio, helt sickt.


Om två timmar ska jag se tv och jag funderar på om jag ska ta en promenad, jag har ju visserligen gått väldigt mycket idag (har ont i ryggen, gammal håller jag på att bli), men det känns ändå som att jag skulle vilja ta mig ut. Det är inte så jättekallt så. :)


[[ .. där rök din sista chans !! ]] <--- ingenting med det jag skrev däruppe, men ja.


nu ska jag gå.


baibai, FREAKs !!


, VeroniCa



Av VeroniCa - 24 februari 2009 20:08

Halloj!


matte-prov hade jag idag. Det gick åt h-vete och jag avskyr att jag ska vara så usel i matte! fan ta matte! blutsch. ååååååh, jag vill också vara duktig i matte. :(( Jag pluggade igenom alla kapitel och hemuppgifterna och ändå gick provet inge bra. bläbläbläääää!!! okej, nu orkar jag inte prata mer matte för jag blir bara deppad av matte. matte suger! D: AAAH! okej..


Jahapp, idag råkade jag ta med en klänning till idrotten. Det var ju smart, NOT! hur tusan lyckas man? Jag satt där och skulle ta på mina idrottsbrallor också tar jag upp dem och ser att det är en klänning jag gjort på slöjden i nian! wtf!? smart? Tror icke det. Jag fattar inte hur jag lyckas. På mornarna går jag in i mitt skåp när jag ska ut genom dörren, på idrotten tar jag med en klänning och när jag ska ta med ledighetsblanketten glömmer jag den hemma. Varje gång jag träffar någon jag känner så börjar jag meningen med "oj!" inte "hej!" det kommer sedan. Så det blir "OJHEJ!" stackars människor som känner mig alltsooo. xO

och mitt öra är cepe, för er som ville veta (inte nu, kände på det nyss.). Ja, på idrotten kändes det som ett helt ben som hade placerats inuti örat, inte najs! alltså där vid öronsnibben. xo

Mer då? Engelskan och svenskan gick seg idag. D: lite, typ. seg in mah head. höhö.

Imorgon är det frilufsdag/friluftsdag (stavning?) och jag och cess ska gå på isen, höhö. Typ mer än halva gymnasiebyn ska det, plus att det kommer några från hertsöskolan dit sedan. fatta vad isen kommer pajja! höhö. synd att man inte åker skidor då hade det inte gjort något om isen brakade under en för då hade skidorna stått på isen som inte var brakad! haha. (tyckte jag var jättekul.. ehe.) jaja, sedan ska vi i alla fall käka på dagobert, najs!


jaja, nu ska jag gå och äta något gott, kanske en macka. har varit sugen på en macka hela dagen, men har inte ätit någon. dumt nog.


ses, FREAKs (ska freak:et själv säga.)


, VeroniCa

Av VeroniCa - 22 februari 2009 16:43

Halloj.


Jag har huvudvärk så det bara sjunger om det och mår illa som en .. ja, jag mår illa hur som helst. Har sett tredje Harry Potter filmen med mig själv och den har verkligen udda färger på min tv så jag fick bara ont i huvudet av det, uscha.


Igår vann Luleå! Yay! höhö. Och Martinis och Cicks sov över, najs vare'. Men alltso jag orkar inte skriva nå mycket, har för ont i huvudet. Ååååh. Jobbigt är det.


Aja, vi ska typ äta middag om ett tag, vilket jag inte är så pepp på. blutsch. jag vill sovaaaa, men ändå inte. jaja, nu går jag. höhö.


baibai, FREAKs !!


, VeroniCa

Av VeroniCa - 21 februari 2009 13:35

Halloj! :D


Igååååår var det en kortis dagis. :) Hade multimedia på morgonen och då fortsatte jag och min grupp med reklamfilmen, sedan var det IOS och där fick vi göra några roliga test och så. Sedan var det lunch och efter det var det IOS igen och då lekte vi och gjorde nå mer test, kul var det! Japp!

Sedan åkte jag hem med Stina, hon skulle till stallet så då följde hon med längst ner på Hertsön, aa. :D najs! Sedan träffade jag elela också å ja, hon, jag, martina och annina gick ut senare för att leka på snökullar! x) kul! Innan det var jag på affären med mamma och köpte mina goda munkar. <3 plupp! gott vare'. har kvar en.

Ja, ute pratade vi och gick, tanken var väl att vi skulle ägna oss åt dvb, men det blev inte så. xo woj. :'D blev bara snack om skolan och massa annat. :) men nog vare' najs.


Idag är det hockey och idag har jag pluggat matte. najs, not. Jag fattade inte några grejor. D: måste träna mer på dem, aa. Sedan hoppas jag vi ska åka och handla så att jag kan köpa mina chips. 8'3 hiihi. sedan vet jag inte vad jag ska göra, bara städa rummet och se meldoifestivalen. aa. vi får se vad det blir mer, plugga lär jag ju måsta göra ocksooo. bluuuuh. aja. :D


nu ska jag äta och sedan ska jag göra något! :D


baibai, FREAKs !!


, veroniCa

Av VeroniCa - 19 februari 2009 16:05

Ja, min dag blev sämst. Jag vet inte, men skoldagen var väl rätt okej. men ändå. jag mår inge vidare efter bussturen hem, gör knappast om det, nej, fy fan.

   Det är som att typ satsa. Våga satsa på någonting man egentligen är rädd för. Kanske typ att hoppa falskärm. Det är som att undvika det, fast man vet att man måste göra det någon gång för annars kan man inte gå vidare (nu var fallskärmshoppning ett dåligt exempel, men ja) det är som att du inbillar dig det värsta som kan hända, för sist du utförde det så blev allt så fel att det skrämde dig helt. Men du samlar mod, håller dig undan från det ett tag för att sedan våga när du har samlat allt mod. När du väl hoppar kommer paniken, ångesten från sist du gjorde det. Allting snurrar och världen är helt bortblåst.

Det går inte att beskriva, men i alla fall så var bussturen hemsk idag, hem alltså. Jag hade samlat mod och allt och verkligen bestämt mig för att åka buss, men jag visste att om den var full så folk var tvungen att stå upp så skulle jag knappt klara det. Men ja, jag hoppades på att den inte skulle vara det ändå (för det var den när vi åkte buss sista gången, innan allt hemskt hände, när du var så förstörd och ledsen.) Så klev jag in på den proppfulla bussen, satte mig på en plats som var ledig och till en början var allting lugnt. Musiken i mina öron fick mig avslappnad och färden hem började. Plötsligt hör jag en hemsk mobilringsignal, folk pratar högre en vanligt, någon puttar till bakom platsen jag sitter på och en annan skuffar till mig i sidan. Jag hör inte musiken längre utan bara massor med folk som pratar och jag kan inte kolla ut för det sitter någon bredvid mig ivägen för fönstret. Jag får rent av panik, kommer ihåg hur det var den där dagen då vi stod på bussen. En klump bildades i halsen och jag började bli gråtfärdig. Jag ville stiga av, jag ville kasta mig ut från bussen, men det var så mycket folk ivägen. Jag satt kvar. väntade, paniken blev allt starkare. tillslut var det inte lika mycket folk kvar så jag bytte plats till ett fönster. Kollade ut och försökte slappna av, det var då jag la märket till huvudvärken och yrseln, hur stel jag egentligen var och hur jag bet ihop tänderna och pressade tungan mot gommen. När jag kom till min gata snubblade jag ut från bussen och började gråta.

Jag åker inte hem med buss nå mer om jag vet att den är full.

Ovido - Quiz & Flashcards