♥ | | casPiE | | ♥

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av VeroniCa - 6 januari 2010 18:34

Hej!!

  

Hihi, vad skojsigt vi hade det idag och igår alltså <3 Jag orkar dock inte ladda upp bilder nu, det gör jag sedan då jag inte är lika slö. Kan iaf skriva vad vi gjorde.

IGÅR; Vi begav oss tio och åkte skoter ut till stugan, askallt vare'. Vi såg renar, typ miljarder, som sprang framför skotern som i en film! Helt häftigt! Då vi kom fram började vi med att spela Med Andra Ord och vi skrattade en massa. Efter detta körde vi våran knäppa version av charader och innan det käkade vi korv med bröd som lunch, eller om det var efter. Vi höll även ett öga på brasan "Brasse" - vi kallade den det - och kastade in ved då det behövdes. Efter detta tyckte jag och Annina det var dags att hämta en gran så vi begav oss ut i mörkret med en ficklampa och köttkniv medan vi letade granar. Vi klättrade upp för höga snökullar och spanade efter granar MED barr, alla saknade typ det.
Tillslut hittade vi dock en som såg hyfsat bra ut, men den var för lång så vi kapade av den på mitten. Detta var inte lätt, vi kämpade båda med att försöka tälja loss den och lyckades efter massa flåsande, snö och grenar i ansiktet och kramp i armarna. Stolt kom vi in med granen i stugan och direkt hämtade vi julglitter, dock påskpynt och pyntade den.
Granen blev så mycket finare än förra året, dock var den smalare och spinkigare men den var ändå fin. Hehe.
Då vi fick upp den och klätt den stoppade vi alla julklapparna under den och började sedan spela vårt julklappsspel och öppnade julklapparna. Alla fick helt bra saker och var nöjda och glada, trots att det tog 47 min att dela ut och öppna allt. (vi spelade ju en julklappslek så). Men det var super!
Om jag inte minns fel började vi sedan med tacosen, eller vi och vi jag gjorde inte så mycket mer än att plocka undan papper och sådant. Jag, martoina och elela spenderade även en längre tid framför brasan då annina gjorde färdigt köttfärsen.
Vi käkade och sedan dröjde vi kvar i matbordet och bara pratade. Alltså vi pratade i kanske tre timmar om massor utav olika saker. Det var faktiskt jättemysigt och roligt. Tyckte dock inte angelica som gick och städade undan allt från bordet, men hon var även med och snackade sedan. Vi pratade om allt från att USA är ett bajsland som är dålig för miljön till gamla minnen då vi var små.
<3
Sedan blev det Mario Kart tunering i flera timmar och jag lyckades tillslut vinna den. Efter detta gick Annina och lade sig (klockan var typ halv ett redan då) och vi andra spelade barngeni där det också blev mycket svammel och skratt. Jag var däremot rätt trött så vi gick till sängs klockan två.
Jag, annina och martina sov i samma rum och angelica och elela. Då vi äntligen skulle sova kom jag på att vi var tvungen att hämta mer ved om brasan skulle slockna så någon kunde kasta in mer. Jag och martina gick upp och hämtade ved ute i kylan. Då vi höll på att somna igen hörde jag nå knäppt ljud så jag var tvungen att kolla. Det tog ett tag innan jag kunde sova, men sedan gick det. :)

Ja, idag vaknade jag kring nio av att det var sjukt kallt. "Brasse" hade slocknat så jag gick och eldade i brasan direkt, gick på toa, gick in och somnade om. Alla vaknade kring något över elva, förutom annina som vaknade kring tio. Vi började nästan direkt med att städa undan, sedan åt vi tacos till lunch, städade, städade och städade.
Vi spelade med andra ord och sedan begav vi oss ut i djupsnön för att spela landhockey, eller snöhockey. Haha. Helt galet. Vi alla sprang omkring i djupsnön (typ 1½ m eller något) och spelade, tacklade varandra och skrek för att man ville orka springa mer. Haha. Det var superkul. Vi spelade även handboll, vilket var en aning lättare.
Vi gick in, spelade kort och sedan vare' bara att åka skoter hem. :(
Min helg, tänkte jag säga, nej, min tisdag och halva onsdag i alla fall (vi kom hem kring fem) har varit super och jag önskar bara vi
kunde göra detta oftare. <3 Saknar redan alla och stugan, det var så mysigt och bäst!
Tack för allt, bästaste vänner! <3

 

 

 

Nu ska jag logga ut och mysa här hemma. hihi.

 

 

ba~~baaaaaiii !!

 

 

 

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards